Melbourne

Hej

Nu har vi haft några dagar inne i Melbourne city. Det är en stor stad! Vi har hört att den är fyra gånger Stockholms storlek, så det finns en hel del att göra här.

Både idag och igår har vi strosat runt på stan, kollar affärer och myst. Här finns mycket asiater och väldigt mycket asiatisk mat. Vi åt båda riktigt smarriga kinesiska rätter igår. Mums!

Igårkväll köpte jag en tur till Fraser Island. Den ska jag göra efter att Mattias har åkt hem. Det var ett specialerbjudande på hostelet. I stället för att betala 325$ betalade jag endast 220$. Sparade ca 700:-. :-)

Vi har varit ute både i förrgår och igår och tagit någon drink. Båda gångerna på olika takterasser med fin utsikt över staden. Igår träffade vi två Australienare som vi umgicks med. De visade oss även en annan takterass som var ännu högre upp och bättre. Vi träffade även några andra så vi var ett gäng som umgicks sen. Det var en kul kväll! :-) Australienarna är väldigt trevliga och pratglada.

Idag har vi även gått på Queen Victoria Market, som är en enoooorm marknad här. Sen har jag druckit det berömda kaffet från Melbourne. Det levde upp till alla mina förväntningar, riktigt riktig bra kaffe!

Ikväll ska vi åka till Sydney! Hoppas att jag har mer tillgång till wifi snart. Har varit dåligt med det på sistone.. :-(

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0