Lone Pine

Hej!

Tänkte berätta om hur det var på Lone Pine Koala Sanctury. Vi åkte dit med en stadsbuss som tog ca 45 min enkel väg. Desto längre vi kom från stan desto mer natur blev det (såklart).

Vi hade olika förväntningar både jag och Mattias men parken överträffade bådas. Det var en ganska stor och grön park, och massor av koalor. Både med bebisar, äldre, unga etc. De satt i öppna "burar", dvs i princip bara vägg upp till min midja, sen var det öppet. De åt sina blad och lekte när vi var där. Väldigt söta djur!

Men parken hade också andra Australien-unika djur så som wombat, tasmansk djävul, kängurus, possum, massor av fåglar, platypus och stora ormar och reptiler. Vi gick runt och mös bland alla koalor och djur och sen bestämde vi oss för att ta kortet jag lagt ut tidigare. Det var tyngre att hålla en koala än jag trodde, men varmt och gosigt. :-)

Vi är båda nöjda över att vi åkte ut till parken. Det var kul att se djuren och komma närmare koalorna.

Kram



Kommentarer
Mamma

Vilka goa djur. Ni är så söta. Kram mamma

2013-03-29 @ 06:53:00
sandrajohannaemelie.blogg.se

Älskar bilden! ;)

2013-03-29 @ 12:01:15
URL: http://sandrajohannaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0