Krama en koala

Hej!

Idag ska vi åka till ett ställe som heter Lone Pine Koala Sanctury. Där finns massor av koalor och kängurus. Man kan få krama en koala och handmata en känguru. Det ska bli spännande! Vi har velat göra det ett tag. :-)

Vi har redan hunnit se en del av Brisbane. Vi har traskat genom city några gånger och åkt färja på floden genom stan. Det vi ska hinna med är att gå till områdena lite längre bort samt gå ut och se lite mer av nattlivet.

Mattias åker på fredag kväll mot flygplatsen för att flyga hem. Sen har jag 25 dagar kvar i Australien. Jag köpte igår ett busspass som tar vid där mitt gamla slutar. Det nya går från Hervey Bay - Cairns. Sedan flyger jag tillbaka Cairns - Brisbane för att ta flyget hem från Brisbane. Både flygbiljetten och busspasset kostade strax över 2000:- vilket var billigare än jag tänkt. Hade räknat på minst 3000:-, men jetstar, flygbolaget, hade rea och halva priset!

Jag stannar i Brisbane till 30/3 sedan åker jag till Noosa. Där sover jag två nätter och den 1/4 åker jag till Hervey Bay. Därifrån utgår min Fraser Island tur dagen därpå, 2/4. Efter det är inget spikat än men upp norr bär det av. :-)

Lägger in en bild på Queensland, den delstat vi är i nu så ni får en bild av resan.

Nu ska vi laga pannkakor till frukost!
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0