Noosa

Hej
 
Jag ar hos en resebyra med gratis datorer nu nar jag skriver darfor har jag inte svenska bokstaver. Igar kom jag fram till Noosa, cirka 4h norr om Brisbane. Jag ska stanna har en natt till sen ska jag vidare. Det ar fint har, regnskog och strand. Jag saknar dock Mattias en del eftersom det ar lite ensamt nu nar han har akt hem.. Men formodligen kommer jag snart in i att vara sjalv ocksa.
 
Idag har jag bokat i princip resten av min resa sa jag vet hur den ska se ut. En hel del turer och det landade over 6000:- men kommer forhoppningsvis att vara vart det.
 
Lite kort sa kommer det att se ut sahar nu:
 
Imorgon aker jag upp till Hervey Bay, sover en nattt och sen har jag en utflykt till Fraser Island pa tva dagar, en natt.
Nagra dagar senare aker jag till Agnes Water som ska vara en fin plats med strander och ett riktigt bra hostel. Dar sover jag tre natter innan jag aker vidare.
Da aker jag upp till Airlie Beach och sover en natt, sen aker jag ut till Whitsundays pa en 3 dagar 2 natter tur.
Sedan tar jag bussen till Cairns.
Dar spenderar jag nagon dag, sen aker jag ut pa en tur till barriarrevet dar jag ska fa testa att dyka, och saklart snorkla en massa.
Sedan aker jag upp till Cape Tribulation som ar mitt i regnskogen, precis vid stranden i norra Queensland. Dar har jag tva natter och ska eventuellt pa en ridtur, det ska jag isafall boka dar.
Sedan ar det tillbaka till Cairns dar jag sover nagon natt och sedan flyger jag ner till Brisbane.
Dar har jag femton timmar mellanlandning innan min flygresa hem verkligen borjar. Det kommer bli en lang flygresa med mellanlandning i Dubai pa 22h.
 
Men som ni marker ar det en del att syssla med nu den sista tiden och det ar skont att vara relativt uppbokad sa man har annat att tanka pa an att Mattias har akt.
 
Det ska bli spannande! :-)
 
Har ar en bild fran Google pa Whisundays dar jag om nagon vecka kommer snorkla runt och sova pa en katamaran.


Kommentarer
Anonym

Underbart, har varit inne och kollat på Fraser Island vilken ö. 🐣Glad påsk önskar mamma

Svar: Ja det ska bli riktigt spannande! Kram
Sofie

2013-03-31 @ 20:33:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0