Dan före dopparedan

 God kväll
 
IMORGON åker vi! Vart har tiden innan resan tagit vägen?! Från det att vi disukterade resan i november fram tills nu då vi ska åka har tiden bara flugit förbi. Det är helt sanslöst! 
 
Inatt sover jag i min säng hemma för sista gången på länge. Njuter extra mycket av all plats och mina egna kuddar. Har varit med min familj ikväll och tagit det lugnt. Kommer att sakna familjen och vännerna! Fast jag är så klart väldigt laddad för detta äventyr som jag och min fina pojkvän ska ge oss ut på. ♥♥
 
Väskan är packad, den landade på ca 12,5 kilo enligt hushållsvågen, och handbagaget på ca 4,5 kilo. Planet lyfter imorgon 14 från Kastrup och vi är framme i Dubai runt 20 på kvällen. Vid 23 flyger vi mot Adelaide och vid 11 på förmiddagen, dagen därpå, är vi framme (svensk tid)! Lokal tid är klockan 21 på kvällen. Det är två långa flygningar, en strax över 6h och en strax över 12h. Jag har aldrig varit i närheten av att flyga så länge så bara det är något nytt. Har laddat upp med tidningar, böcker, musik, uppblåsbar kudde, kortspel och godis. :-)
 
Vi kommer att vara i Adelaide i några dagar och ta det lite lugnt innan vi beger oss in mot Australiens hjärta, Ayers Rock. Där kommer vi att göra en tredagarsutflykt. Mer om det när det närmar sig.
 
Jag tror att jag har gett min skype till de flesta, men är det någon som inte fått den, så kontakta mig bara. Antingen via kommentar här eller på facebook. Det kommer vara lättast att nå mig via nätet nu och framåt. Jag har visserligen ett kontantkortsnummer med men jag planerar inte att använda det så mycket utan framförallt kommunicera via nätet.
 
Glad alla hjärtans dag på er alla här hemma!
Vi hörs snart igen
 
Gissa vem som kommer få svårt att sova ikväll.....
 
Här har ni två suddiga webbkamerabilder på min ryggsäck:
 


Kommentarer
Mamma

Jag önskar dig och Mattias en underbar resa. Njut och ha det skönt nu för detta är ni värda. Älskar dig❤

Svar: Tack mammi! Jag älskar dig med <3
Sofie

2013-02-13 @ 21:56:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0