Dag ett

(Lokal tid 01.22)

Hej!

Vår första dag här har varit väldigt varm. Det har varit runt 35 grader och strålande sol. Luften är väldigt varm och det är vindstilla. En smärre chock när man kommer från svensk vinter. Tror dock att kroppen vänjer sig snart. :-)

Vi har utforskat gågatan och hittat en bra mataffär. Där handlade vi på oss kvällsmat, frukt och frukost till imorgon. Vi har även bytt hostel. Vi sover i ett rum med 8 sängar men det är bara vi två och en engelsman som är incheckade i rummet för denna natt.

Imorgon ska vi gå till den botaniska trädgården, kolla på solhatt/keps, kolla på sval långklänning och eventuellt åka till stranden med mera. Det tar ca 20 min från city att åka ut till stranden och tur/retur kostar 9A$.

På måndag åker vi till Alice springs! Anledningen till att köpa en långklänning är för den enormt starka solen. När vi är på utflykt vid Ayers rock kommer vi förmodligen vistas mycket i solen.

Även om vi inte var så mycket i direkt solljus idag märkte vi av hur stark solen är. Jag blev lite röd över benen och Mattias hjässa (hjässa.. kul ord ha ha) brände. Vi skyddar oss med spf50 så det ska nog bli bra.

Trots jetlag har vi haft en bra första dag och jag ser fram mot morgondagen.

Ps. Eftersom jag bloggar med mobilen är det svårt att lägga in bilder. Jag fottar nämligen mest med digitalkameran. Försökte lägga upp en bild från mobilen men internet är inte tillräckligt bra just nu. :-(



Kommentarer
Pappa

Kom ni på det här med botaniska helt själva?

2013-02-16 @ 16:57:11
sa

På med solkrämen rödis ;D

2013-02-16 @ 18:31:49
URL: http://sandrajohannaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0