Väskprovning

 
Hej!
 
Var inne en runda på Naturkompaniet idag och tittade på olika typer av väskor. Fick mycket kunnig hjälp av personal och blev rekommenderad en Osprey Farpoint till backpacking. Fördelarna med väskan är många. Den har en avtagbar mindre ryggsäck, det finns ett system för att dölja bärsystemet, den är mycket lätt och det går att öppna upp hela väskan likt en resväska etc. Den största nackdelen är om man vandrar längre sträckor, då den inte ger samma avbelastning som en riktig vandringsryggsäck. Några större vandringar har jag inte planerat i Australien, för längre dagsutflykter är det lättaste att endast ta med den lilla avtagbara ryggsäcken. Enligt försäljaren är väskan vi tittade på en utomordentlig backpackingväska. Det kändes bra när jag provade väskan, vilket såklart är viktigt. Nu är frågan om jag ska ha 55l eller 70l. Det tål att tänkas på! Är det någon som har erfarenhet om hur många liter som behövs så får ni gärna lämna en kommentar. Jag har hört att 65l är en lagom storlek och då är kanske 70l det som gäller. Nåja, jag ska kika runt lite innan jag bestämmer mig.
 
Nedan är en bild på den mindre varianten. Lite tråkig färg, men den passar däremot till allt. :-)
 
Bild härifrån


Kommentarer
nathalie

Hej är allt bra ?

Vad har du för mål med ditt ,liv och blogg ? :)

Mvh nathalie

2012-11-22 @ 23:21:56
URL: http://rasmusmamma.vimedbarn.se/
Emelie

YEEEY! DU HAR JU NT SAGT ATT DU SKA ÅKA! Din smurf! Vi måste ta ett långt snack, helst över en kopp te! <3

2012-11-22 @ 23:30:28
URL: http://elemie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sofietravel.blogg.se

En blogg om drömmen att åka till Australien

RSS 2.0